En forsta halsning fran andra sidan

Tja, en trott och jet-laggad Amy har!

Ar precis hemkommen fran en liten runda ute i omradet dar skolan ligger, Oakdale.

Jag mar toppen och det har varit en lang men handelserik forsta dag har pa St John's univeristy pa Long Island i New York. Flygresan hit gick bra och smidigt och det basta av allt var att vi pa vagen hit fick den mest fantastiska utsikten over Manhattan. Det var maktigt kan jag sag!


Idag har vi haft lektioner fran tidig morgon till sen kvall, det hela avslutades med en internationell sing-a-long i aulan. Skit kul! Vi korde en version av sma grodorna. Hade garna lagt upp mina filmer med kinesiska, tyska, spanka och franska barnsanger och danser MEN datorerna har ar deterade stenaldern och ar riktigt sloa.

I min klass ar vi en blandad kompott av au pairer fran varldens alla horn (coola stallen som Australien, Sydafrika, Thailand och Colombia), stortskona allihopa. Jag gar aven tillsammans med tva andra svenska tjejer, Lisa som ocksa ska till Seattle. Skitkul! och Isabell som ska till Chicago.

Det basta av allt var dock att jag under lektionen idag fick en "surprise", det var en present fran mina vardforaldrar. Det var en korg bestaende av en troja, vattenfalska, block och diverse saker. Langst ner hittade jag ett kuvert signerat NYC tour. De hade alltsa betalat torsdagens tur in till New York. Med fanns ett litet kort med en supersot halsning, det varmde i hjartat nar jag laste detta och nu vet jag att de ser fram emot att fa traffa mig pa Fredag och likasa jag att fa traffa dom.

Har ar varmt och valdigt, valdigt fuktigt sa nu ska jag hoppa in i duschen och forhoppningsvis ska jag inte vacka min tyska rumskompis Maria. Imorgon vantar en annan fullspackad dag, jag ser fram emot det och njuter utav mina forsta dagar i USA. Det har kommer bli bra tror jag. Ha det sa bra salange, puss & kram 


Kommentarer
Postat av: Angelica "Gurre"

åååh låter helt underbart, kommer följa ditt nya spännande liv varje dag : ) är avundsjuk på dig! här är så tomt utan dig! MISS YAA

2009-08-19 @ 13:54:08
Postat av: Helle

aw vad kul att läsa Amy! längtar efter nästa uppdatering :)

2009-08-19 @ 15:12:23
URL: http://helenawinnberg.blogg.se/
Postat av: Denice

Åh vill åka nu, nu, nu! Kul att det var en till svenska som skulle till Seattle! :)

2009-08-19 @ 18:37:34
URL: http://dsdream.blogg.se/
Postat av: Sabbi

hejsan! jag är löjligt långt bak i din blogg haha,. jag ska själv åka iväg den 4e januari och läser igenom andra au pairers bloggar för att se hur det var för dem :):) Jag måste bara fråga, hur visste din värdfamilj om NYC turen? :) Får dom information om sånt eller dom kollade upp det själv? Riktigt shyst av dem! :D

2009-12-17 @ 00:15:09
URL: http://sabbi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0