Födelsedag, octoberfest och roadtrip

alla mina inlägg börjar numera med samma mening och tama försök till ursäkt om hur dålig jag är på att skriva och uppdatera, därefter brukar jag antingen skylla på ont om tid eller att jag inte har gjort någonting som är värt att skriva om. Lögn. Båda påståendena. Först och främst, jag har tid. Alldeles för mycket ibland. Jag befinner mig i usa - hur kan jag inte ha någonting att skriva om?!

Så nu ska jag göra ett gott försök att fläta ihop en hel veckas händelse i ett och samma inlägg, mycket har hunnit hända och det är faktiskt kul att dela med sig. Jag har hunnit fylla år, varit på min första roadtrip nord/öst om seattle, festat på octoberfest samt utforskat ett x antal klädbutiker.

Just nu sitter jag på rummet, de lokala nyheterna är på svag volym på tvn och jag ser tillbaka på min vecka. För exakt en vecka sedan fyllde jag 19. Vaknade upp på morgonen och tänkte "fan med" jag vill inte, jag trodde det skulle bli jobbigt att vara hemifrån på födelsedagen. MEN det skulle visa sig att jag hade fel, jag visste att folk hemma tänkte på mig och mina närmaste här såg till att göra min dag väldigt speciell :)
Jag firade hela helgen kändes det som och på lördagen packade vi våra väskor, satte oss i erics bil, slog på volym-knappen och satte styr mot Leavenworth ca 3 timmar nordöst om Seattle. Vägen dit var helt fantastikt vacker och vi fick se mycket av hur landsbyggden ser ut här i washington. Väl i leavenworth, som kan liknas vid en medeltid stad någonstans nere i alperna i schweiz (haha på pricken faktiskt), firades den årliga octoberfesten med öl, dans och sång. Dagen efter slängde vi våra trogna kameror runt halsen och levde oss in i titeln turist och strosade längs gatorna och njöt av det fina höstvädret.

Imorgon är det otroligt nog fredag igen, ska spenderas med Betty nere i downtown. Jag ska frossa i HM's höstkläder och spendera mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent av N. På kvällen ska jag möta upp denice och sen är det fest, tyskan moniqe fyller år. Sedan på lördag ska jag och E ut och plocka pumpor på en farm om väder och humör håller i sig. På återseende och njut av mina bilder








klockan AM - någonting på sheris restaurant






bloody fantastic ei, txh for a great weekend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0