random day

hallå allihopa, vet att ni är några stycken som väntar på ständig uppdatering. men det är inte så lätt att skriva om någonting när det inte händer så mycket, höhö. Jag tänkte dock att jag kunde beskriva hur en typiskt arbetsdag ser ut för mig; jag vaknar strax före kvart i sju varje om morgnarna, när jag kommer ner tycker jag om att bara hänga med J en liten stund och mysa, sen packar jag ihop barnens lunch, väcker E och umgås med dom till klockan blir så pass så att det är dags att skjutsa till skolan. Som för mig innebär en ca 30 minuters bilfärd genom downtown och till andra sidan, är oftast sen haha tack vare trafik och diverse hinder som kan tänkas komma upp på vägen. Sen är jag off! återgår till arbetet klockan tre igen då jag kör till skolan och hämtar j samt två andra barn som vi samåker med, efter skolan föredrar jag oftast att hitta på någonting med J innan kvällens aktiviteter. Vi åker och leker i parker, simmar, åker till museum eller tar en fika eller picknick någonstans. Närmare kvällen sen så skjutsar jag ofta till någon av alla aktiviteter som barnen har.

Mitt schema skiljer sig från andra au pairer som jag umgås med av den anledningen att J och E är äldre och går i skola, vilket ger mig hela dagarna lediga. Varje au pairs schema skiljer sig åt men man har alltid någonting att göra och nästan alltid någon att hitta på någonting med och utforska med :)

just nu sitter jag och väntar på att denice ska höra av sig, sen rullar vi mot bellevue och starbucks och alla andra au pairer. byyyyeeee

förresten så har jag riktigt abstinens just nu, jag vill shoppa shoppa shoppa. jag vet inte hur jag tänkte när jag packade för mitt år om jag ens tänkte över huvudtagetm garderoben gapar oroväckande tom!!

Kommentarer
Postat av: mandy - au pair i Seattle

hahah... ja hur tankte man nar man packade egentligen:P

2009-10-07 @ 05:23:21
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Denice

haha, det är väl aldrig problem att höra av sig till mig? eller att jag skickar sms tillbaka?

2009-10-07 @ 05:25:36
URL: http://dsdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0