Långhelg

Jag har gjort det igen, låtit dagarna gå utan att ägna en sekund åt datorn än mindre åt bloggen. Förlåt!
Sitter just nu och käkar lite lunch, har bestämt mig för att dra ner på kaloriintagen per dag nu så jag festar på lite yoggi och en macka bara. Undrar hur mycket tråkigare livet skulle vara om man alltid levde såhär?

Som sagt, ett tag sen sist och det betyder att jag har en del att berätta. Helgen har varit bra, i fredas var här helt underbart väder så jag stack ut och sprang en runda på morgonen. Efter det mötte jag upp betty och petra vid Mercer Island beach club för ett par avslappnande timmar vid poolen.
På kvällen hade jag mitt första möte med min LCC, Lara. Allting gick bra. Trodde inte annat och vi bockade mest av massa punkter från ett papper som redan var gjorda :)

Så i lördags var det bumbershoot, en allt-i-ett festival som hålls här i Seattle varje år. Lördagens erbjudande bestod utav Katy Perry och The all american rejects, sen chansade vi lite och gick och såg ett band jag aldrig hört talas om. Turned out to be very good! Det bästa med dagen var att jag köpte ett presentkort för 5 dollar på starbucks som sedan gav mig gratis inträde i starbuckstältet hela dagen och gratis kaffe!
Jag och Lisa träffade Sofia, Martina och Madeleine. 3 väldigt trevliga svenska tjejer och vi gjorde sällskap resten utav denna dagen. Efter bumbershoot lämnade vi seattle center för att dra oss in mot downtown för att hitta någonting att äta, resultat: red robin gott gott gott. Tog inte längre tid än till igår så var jag där igen med Emily :)

Igår var det labor day och de flesta var lediga, dagen spenderade jag med Emily. Vi åkte till bellevue för bio och käk och inhandlade material till hennes inbjudningskort till födelsedagsfesten. Världens bästa affär för alla kreativa människor paper source. Innan vi åkte hem gick vi inom red mango, som jag får säga tillhör ett av mina favoritställen än så länge. Yorghurtglass med valfri topping i form av färsk frukt och andra nyttigheter, mmmm.

Nu måste jag gå, dels så är batteriet på datorn nästan slut och jag vill hinna publicera och dels så måste jag ta bilen till bellevue för att köpa mig en baddräkt NU. Innan jag och j åker och simmar nästa gång. Lovar att nästa uppdatering kommer inom kort.




B and P @ the beach club


Bumbershoot Lisa


Katy P




swedish crew lisa martina madeleine och sofia :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Roligt att kunna följa dig ute i stora vida världen, trots avståndet på jorden, men med blogg och mail, har världen krympt otroligt. Tittar på Din blogg ett par gånger i veckan, för det mesta utan kommentar.

Bamsekramar från Mormor. HA DET SÅ GOTT!

2009-09-09 @ 20:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0