Det luktar solkräm

nuförtiden väcks jag varje morgon utav min coola klockradio som spelar bra musik för mig på morgontimmarna -- det enda var att jag imorse vaknade utav ett dovt, mycket tyst ljud. jag känner igen låten som fan tänker jag och driftar bort i tankarna. Marvin Gaye med Ain't no mountain high enough får mig att tänka på en, en, en person.

medan jag låg där i sängen och snoozade järnet känner jag hur ont jag har i fötterna; jävlar i. Jag var ute i tre timmar och gick med Frida och Linnea sent igårkväll, till palo alto och tillbaka och har feta blåsor på fötterna.
träffade förövrigt Frida i parken idag, vi har blivit matchmakers och vill att våra flickor ska bli BF's :-) det ska vi jobba på! 3 timmars lek ute i solen och jag har blivit riktigt solbräna, de 5 närmaste dagarna väntas motsvarande svensk sommarvärme. skål!

aint no mountain high enough,
ain't no valley low enough
aint no river wide enough to keep
me from getting to you
just det; ganska ovesäntligt egentligen men idag firas St Patricks day här i USA med stor uppståndelse. Varför förstår jag faktiskt inte - men det duger fint som ursäkt för att äta lite extra och lite extra gott och klä sig i den fulaste färg man kan klä sig i. Såg en flicka på skolan idag som var grön från topp till tå och mamma hade till och med odlat dotterna lite oranget skägg. sött
Jag och Z spenderade säkert, säkert 2 timmar åt att leta fyrklöver i eftermiddags. Tillslut var jag tvungen att skylla på att jag hade tvätt att göra, annars hade jag stått där ute än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0