det kallas tvivel, det där som stör

ja det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör

åh, jag sitter och tänker alldeles för mycket just nu.
dels så fick jag ett oroväckande samtal från England igår om att den äckliga svininfluensan sprider sig otroligt snabbt där borta just nu och de ville att jag tog mig en ordentlig funderare på om jag verkligen vill riskera att komma över, med ett USA som står inför dörren och väntar bara en vecka efter att jag kommit hem.

dilemmat har gjort mig ofokuserad på jobbet och jag kan inte hitta ett vettigt svar

det andra negativa för idag. varför finns dessa dagar?
är att jag sitter och sträckläser alla dessa tusen bloggar som au pairer skriver borta från usa, med stor förtjusning of course. men också med en liten gnutta skräck, som visserligen funnits där från början men som nu börjar bli allt mer påtaglig. och frågan om huruvuda jag kommer klara det eller inte gnager sig fast i huvudet och spelas upp gång på gång. jag får huvudvärk och ont i magen.

I need some fine wine
och jag hoppas på en utgång i malmö på fredag, ja
men nu ska jag åka ner och köpa en ganska stor påse med godis HEJ

Kommentarer
Postat av: Mimmi

De dagarna har vi alla, jag har haft mina, hoppas jag, jag har bara längtan i huvudet nu! Så därför, nej tiden går inte för snabbt, jag vill bara iväg iväg iväg!! Jag kommer infinna mig dagligen på central perk med en kaffe i handen!



en vänner tour måste vi fixa!

2009-07-29 @ 21:35:14
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

Nej vad kul ska du till Seattle!!! Vilket foretag aker du med? Bifogar min mejl, du kan ju adda mig pa msn om du vill :)

2009-07-29 @ 23:09:00
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Au pair-livet ÄR en berg-och-dalbana, så är det bara. Oftast händer det saker verkligen hela tiden och då finns det inget bättre än att vara här! Men det svåra är att vara borta från nära och kära. Men jag ångrar inte en sekund att jag åkte. Jag har lärt mig så otroligt mycket, fått vänner över hela världen och upplevt massa galna och roliga saker. Och jag har ju 7 månader kvar. Det viktigaste är att vara öppen och hålla sig sysselsatt, då kommer du trivas som fisken i vattnet! :-) Vi har 40 grader här nu. Helt galet! Haha. Ses snart :-)

2009-07-30 @ 09:05:20
URL: http://sofiainusa.blogg.se/
Postat av: Mormor

Detta kommer Du att fixa med bravur, Amy! Det har jag hela trott på, och Du gör helt rätt! Se Dig,om i vörlden medan som Du just u har rätt ålder inne till. Denna tiden kommer aldrig tillbaka, som nu när Du har all världens möjligheter. LYCKA TILL!!!!! Önskar Din Mormor och Börje



Vi kramas mer nästa år nästår då vi förhoppningsvis ses givdetvis igen, och håller kontakten under tiden!!!

HA DET SÅ JÄTTEBRA!!!

2009-08-16 @ 19:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0