Presenter

Här om kvällen när farfar kom med flyget från england hade han en påse med sig, "borders" stod det på den och i låg alla fyra böckerna i Twilight serien, fullkomlig lycka! Nu väntar jag på att syster ska läsa ut ettan som jag sen haffar åt mig och tar med mig den och tvåan till USA.

Annars har jag haft en jävel-dag på jobbet, krävande turister som ifrågarsätter allt som är annorlunda än det dom är vana vid, var därifrån kl 17.00 en arbetsdag som från början var sagt skulle vara till klockan femton.
Men när jag kom hem väntade en trevlig överraskning, mamma hade varit iväg och köpt en "going-away" present. Ett regnställ (ok kul?) men om man tänker på saken så ska jag ju faktiskt flytta till USAs blötaste stad! så man tackar

Just nu sitter jag och tittar på uppdrag granskning, jag tror mig bli smartare då, men kvällens avsnitt är faktiskt intressant. Det handlar om Stieg Larssons arv (författare till Millenium serien som jag blev fullkomligt uppslukad av) och vem som har rätt att ärva honom samt förvalta hans författarskap. Fadern och brodern som varken hade särskilt bra kontakt med honom eller var insatt i hans författarskap över huvudtaget eller hans sambo som han levt med i 30 år och dessutom varit fullt insatt i författarskapet.


En användbar present!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0