Oscars och tacos

är precis hemkommen från en spontant, riktigt kul kväll hos kajsa. Det bjöds på tacos och oscarsgalan stod på shcemat som kvällens underhållning, även om vi hade klarat av att underhålla oss själva rätt bra. Gud va jag skratta. Men så är det också den enda magträningen jag fått på ett tag :)

ett av kvällens roligaste framlägg kom från kajsa; man säger ju en rädd sköldpadda. Men hur säger man samma sak om det hade gällt ett lejon? prova. det är en sån omöjlig fråga som man bara vill gräva fram ett svar på men det går liksom inte.

det är söndagkväll och det är sådant här jag sitter och funderar över, imorgon piper klockan lite tidigare än vanligt för jag ska upp och ta mitt kalifornska körkort om det vill sig. sist jag vart där fick jag se på hur amerikans byråkrati kan te sig. Körkorts kontoren lyckas samla alla dess möjliga kostiga människor, massa massa människor på ett och samma ställe som är där av olika anledningar men som ändå måste stå i samma kö. kommer dit; får grönt ljus och de säger att jag har alla papper som är nödvändiga. 2 timmar senare när det är min tur "ma'am you need your social security number" but but but but börjar jag stamma då. jag sa åt kärringen i luckan att jag inte har något och hon sa att det var ok. stod och argumenterade en bra stund, blev hotad med att tillkalla security och jag fick tacka för mig. but now I'm back. huhuhu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0