Downtown Seattle

Hej där,

är precis hemkommen från en kväll i downtown Seattle med Lisa. Vi shoppade lite först, det var ett tag sen. Vi var så himla roliga så vi gick till h&m och hittade massor. Sen gick vi till en söt liten restaurang och käkade. Skönt att få träffa Lisa igen nu efter några dagar, så man kan ventilera lite och prata om de första intrycken och känslor man har så här i början. Vi kommer vara ett bra team som stöttar varandra.

Idag var även min första oficiella arbetsdag. Det gick väldigt bra. Vid nio tiden kom Jen, deras nuvarande nanny som varit här under sommaren. Störtskön och supertrevlig! Hon visade mig lite av vad jag förväntas göra och körde igenom morgon rutinerna, under tiden busade J till det ordentligt. Vi hittade b la honom uppe på staketet, sittandes uppe på staketet och i trädgården hade vi förutom Chelsea som är deras vovve även 4 andra odjur haha. Anledningen till varför han satt där uppe fick jag lära mig var för att han är grymt intresserad av spindlar så han hade använt staketet för att komma upp i trädet och hämta spindlar! Spiderman himself :) Men han är världens roligaste och sötaste lilla pojk, även om det kan bli lite crazy ibland.

Efter detta åkte vi till en sportanläggning skulle man kunna säga, ett ställe där familjen är medlemmar och jag står som familjens nanny så jag kommer in där tillsammans med dom. Herregud vilket superflott ställe, inomhuspooler utomhuspooler, bubbelbad, spa, träningshallar, restauranger, affärer, värsta grymma omklädningsrummen, tennisbanor. you name it! grymt ställe i alla fall där jag kommer spendera en hel del tid. Speciellt med simmaren i familjen, Josh.

Senare när vi kom hem åkte jag och Emily och handlade, hello people. Jag har kört bil för första gången i USA, SJÄLV! Sen kom vi hem och fixade maten, varför är det alltid mycket roligare att laga mat i andras kök?
Sen var N så snäll så hon skjutsade in mig till downtown så jag kunde möta upp Lisa, dessutom hämtade hon upp oss båda två och körde hem Lisa, så nu vet jag var hon bor också :)

Nu ska jag gå och lägga mig, och himla skönt är det faktum att jag kan ha datorn på rummet också!
Imorgon väntas en ny dag med Jen och barnen, vi ska nog ta en tripp till ett museum eftersom regn väntas. Sen ska vi även fixa en körkortsbok och en baddräkt till mig så jag kan vara lite aktiv vid poolen hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0