Läxan man aldrig lär sig

Pengar, pengar, pengar.. det skapar inget annat än massa ångest. Ångest när man inga har. Beslutsångest över vad man ska lägga dom på när man väl har dom. Jag har ungefär i tre års tid, alltså ungefär sen den dagen jag började jobba, sagt att jo men ja ska spara. I alla fall några hundralappar i månaden....
haha mitt livs största lögn, I'll tell you, månaderna har kommit och gått och alla har de haft en sak gemensamt. Ett slutsaldo på några ynka hundralappar. So, I'm in deep shit. Jag befinner mig just nu i ett läge där de här extra tusen verkligen hade suttit som en smack. Jag tror aldrig jag kommer lära mig. Spara? Huh?

Bara en liten instickare, eftersom detta är vad den mesta av dagens tankeverksamhet har gått åt till.

Men lite updates kanske; jag skickade precis ut mina inbjudningar till min avskedsfest genom facebook. Känner väldigt blandade känslor inför kvällen, fan va roligt det ska bli men å andra sidan fan va jag kommer gråta bort stora delar av den också. För det andra så har jag nog bestämt mig för att åka till England i alla fall, om inget nytt hinner hända till nästa vecka. Så har varit på apoteket och införskaffat mig en styck handdesinfektion, bakteriedödande skum typ. Handhygien är a och o om jag inte vill bli sjuk har jag blivit informerad om.

Och för det tredje så hade jag, angelica, emma, mie och johanna en riktigt trevlig utekväll i Malmö igår. Spontant och nytt, för en gångs skull. Bussresan hem var dock fruktansvärd och alarmet som gick av klockan 07.00, tre timmar efter de att vi kom hem, var ännu mer fruktansvärt. Därför sitter jag hemma ikväll och uppdaterar min blogg. När jag sätter punkt här ska jag lägga mig i sängen och sätta på en bra film. Undra om den hinner börja innan jag somnar. - byes

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack tack tack för din kommentar!! Kändes så bra att läsa det, va klok du är:) Du gjorde helt rätt i att ta familjen i seattle och förhoppningsvis kommer du få ett underbart år!!! innerst inne vet jag nog att ja kommer trivas på ett annat ställe bara jag får en bra familj..men samtidgt vill jag tillbaka till CA och verkligen bo där...

tankarna är så splittrade, men jag blev verkligen inspirerad eller va man ska säga av dig nu..hehe! man ska nog inte stirra sig blind på ett ställe..det kryllar nog av bra familjer på bra platser:D



Åka kommer jag göra, men får se var jag hamnar..ska kämpa ett tag till, men vill också iväg snart, eftersom min syrra är gravid och ja vill inte att barnet ska va stort när ja kommer hem..haha!!

Nu blev det långt här..men tack igen:) lycka till!!

2009-08-02 @ 00:51:30
URL: http://pilly.blogg.se/
Postat av: johanna

det är bra med handdesinfektion amerikanarna gillar det stort, handsanitizer kommer bli din bästa vän här :P hahah det kommer bli skit bra o gråt nu inte bort din kväll! många kramar och hoppas vi ses snart :)

2009-08-04 @ 10:39:21
URL: http://strandpinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0