nittonde augusti

Sa var aven denna dag till anda, och den har varit bra! Har ar fruktansvart varmt, runt 35 grader skulle jag tippa pa och otroligt fuktigt. Till raga pa allt sa fungerar inte min adapter sa jag kan inte anvanda min plattang, sa jag har fatt ga runt i mitt tjocka och alldeles for korta har som kryper langt upp i nacken pa mig. Det ar fan med, nar man for once in your life befinner sig i New York ser man ut som hej-kom-och-hjalp-mig. Men no worries, jag ar lika glad anda! Nagot annat ar omojligt att vara har!

Sa lite om dagen som gatt (klockan ar nu halv tio pa kvallen har) vi har haft en forelasning om child development, med grupparbeten som sedan skulle presenteras pa ett kreativt satt. Det var helt ok, kul att fa samarbeta pa engelska och med helt nya manniskor. Sen har vi aven haft en forelasning med en Police officer, haha sjukt cool snubbe! Han larde oss om sakerhet och lagar har i USA samt lite trafikregler och liknande. Intressant! Han sag ut som en akta NYPD polis men hade sannerligen ett gott sinne for humor.

Nu ar jag trott och jag kanner att tiden borjar hinna ikapp en lite, det kanns konstigt med en sahar total omstallning. Imorgon vantar kommunikations workshops samt, ah ah ah ah hall i er nuda, turen in till NYC. Det kommer bli fett! Jag och Lisa bestamde oss for att krydda lite och kopte aven till en biljett sa vi kommer upp pa top of the rocks, man sags fa en fantastisk utsikt over hela stan da. Sen efter dessa timmar ute i varldens coolaste stad ska jag ringa vardfamiljen. Jag har sa mycket jag vill beratta och tacka for. Sen ar det Fredag, den stora dagen. Jag marker att varje gang amnet kommer pa tal har bland tjejerna jag ar med sa blir jag nervos, men oj vad jag langtar! Dessutom sa kanns det faktiskt som att jag efter de har dagarna pa skolan har mycket nytt att bara med mig :) Jag ska forsoka uppdatera imorgonkvall igen, om jag inte ar allfor uppe bland molnen. Jag mar i alla fall jatte bra och hoppas att aven ni dar hemma gor det.

Jag tog upp min rosa lilla bok igar for forsta gangen innan jag gick och la mig, jag tror det ar darfor jag mar sa bra som jag gor. Att folk uppmuntrar och tror pa mig betyder sa otroligt mycket, sa tack allihopa! Tack for de fina halsningarna! I svarare tider ska jag ta upp den och paminnas om vad som vantar nar jag kommer hem :)

Kommentarer
Postat av: johanna

vad kul att det går bra! hörs snart ! pusspuss

2009-08-20 @ 11:17:07
URL: http://strandpinglan.blogg.se/
Postat av: mamma

Tänkt på dig mer idag, gumman, eftersom det blir mer tid till det nu när helgen är här. Får se hur det känns imorgon när även far din åker iväg. Jätteskönt att höra att allt gått så bra och att möta "the Gordons" går säkert lika bra med tanke på korgen du fick från dem. Pussa och kramar i massor!

2009-08-21 @ 16:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0