"I can drive"

I planboken har jag numera ett washington state korkort med mitt namn pa och jag ar super lycklig! Antligen kan jag pusta ut och bocka av annu en sak :) det var en hemsk upplevelse, det var det faktiskt. Men det gick vagen till slut. For er som laser detta och som i framtiden kommer ta korkort har i usa, plugga in handsignalerna. Gubben fragade mig i fall jag kunde visa dom, som svar gav jag ett blankt nej. jag satt dar som ett fragetecken och kande hur det brande bakom ogonlocken pa mig. haha, men snall som han var gav han mig en bok sa vilken sida jag skulle lasa och sa till slut att jag skulle gora ett ntt forsok om fem minuter!
Korningen gick ganska smartfritt och jag fick en score pa 94 procent, yea!

Ikvall har jag firat in det judiska ny aret, Rosh Hashana. Familjen hade gaster over, jag fick lite nya kunskaper samt en fantastiskt god middag. Jag hjalpte saklart till med forberedelserna sa gott jag kunde och fick till uppgift att gora matzo balls. Visade sig bli en riktig hit! Mmm! Efter middagen och ett x antal cupcakes tackade jag for mig och begav mig hem till betty for att sedan kora till bellevue och kolla pa bio. Love happens blev det. Den nya filmen med jennifer aniston som utpsleas har i seattle, haftig kansla att se en film som helt och hallet uspelar sig pa gator man gatt och runt platser man ser varje dag, space needle bland annat! Sa till er dar hemma, se den och fa er en egen uppfattning om var jag bor :)

Nu ar klockan mycket och jag ska forsoka fa E i sang. Imorgon blir det nog en seattle sounders match for jag ar ledig, ledig, ledig hela helgen.

Happy sweet year

Forresten, titeln pa detta inlagget har jag fatt fran ett uttryck fran en t-shirt petra hittade i en affar. Vi ska latt kopa den. Eftersom vi alla fyra lyckats gora nagonting med bilen som vi inte skulle gora, min olycka inefattades utav att jag backade pa en stoppsklt sa att den faktiskt trillade. Men - I can drive. Det fick jag bevisat idag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

AMY!?! MED KÖRKORT I SEATTLE??? Jag trodde världen hade blivit tryggare sedan du lämnade vägarna i Sverige!!!!!!;-)

Hoppas att allt går bra med de nya trafikreglerna. Hälsningar Öllsjöligan

2009-09-19 @ 16:26:07
Postat av: Mormor

Visste väl att Du fixar även detta!!! Kul att läsa om allt som Du är med om. Men......

Är det i verkligheten så superbra med allting där borta?

Det verkar bara som om det är fest o glamour det mesta! Är detta med verkligheten överensstämmande? ISÅFALL måste Du vara en av världens lyckligaste ungdomar just nu! HOPPAS!

Förresten, har Du lagat någon mat åt värdfamiljen än? (Ursäkta, bara en liten tanke, om Du har erbjudit dem t ex något svenskt ännu?)

Har idag haft besök av Din mamma här, som var på väg t Le4ssebo o sina gamla skolkamrater på fest ikväll. Hoppas att de får en trevlig/kul kväll.

Puss o Kram från Din mormor! Vi hörs

2009-09-19 @ 19:40:05
Postat av: Mormor

Skit i skylten, det finns de som inte gör annat än nya sådana! Huvudsaken att allt annat gick bra!

Mormor

2009-09-19 @ 20:25:39
Postat av: Mormor

Skit i skylten! Det finns sådana som inte gör annat än nya skyltar! Huvudsaken att allt gick bra.

Kram, Mormor

2009-09-19 @ 20:28:43
Postat av: Mormor

2009-09-21 @ 18:36:25
Postat av: Mormor

Ursäkta mig, men jag var INTE överens med datorn, så därför gick det iväg flera "komentarer". Så är det, när man inte har full kontroll på dagens kontaktmöjligheter, speciellt inom datan! Förlåt, men jag menade bara väl! Ha det så gott, GULLET, och kramisar från Mormmor

2009-09-21 @ 18:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0