11 - 13 / 09 / 09

Okej, dagarna fullkomligt flyger iväg och här sitter jag och det är söndag kväll igen. Början till en ny arbetsvecka. Bakom mig har jag en perfekt helg. Vädret är fortsatt underbart och det är mycket liv och rörelse både i och utanför hemmet haha. Ikväll hade jag världens myskväll med E och J. Först och främst fick jag J att kolla en hel film rätt igenom, snövit hehe. Han kan verkligen bjuda till det när han vill, så medan jag sjöng sing-a-long till de sju små dvärjarna så satt han och fixade med mitt hår och titt som tätt la han handen mot mina läppar och sa "no sing amy". Efter läggdags hade jag och E en riktig uppesittarkväll med makeovers, gossip girl och fotografering. Jag har världens bästa hostkids!

Tidigare idag var jag i downtown seattle för mitt första oficiella au pair möte och dagen till ära så höll en scavanger hunt = skattjakt med alla au pairer från cultural care. Det visade sig vara ritkigt roligt faktiskt! Jag och Lisa gangade ihop oss med Nathalie och Amanda, två svenskor som varit här i tre månader. Dagen bjöd på det mesta, massa galna uppdrag, foton och händelser. Jag har även lyckats göra någonting som jag fram tills idag trott varit ganska omöjligt att göra. Köra över en fågel med en bil! död. I vanliga fall skulle en fågel ha använt sina vingar tycker man till att flyga iväg och undvika faran, vår lilla vän gjorde precis tvärtom.

Igår, Lördag. Spenderade jag och Pau lina förmiddagen på urban outfitters rea, wo wo wo. Efter det åkte jag hem till ön, tog en sväng om starbucks och köpte med mig största storleken av coffee frappucino som dom gör. La mig på en handuk ute i solen, tog fram ipoden och dagboken och NJÖT av min fritid. På kvällen jobbade jag och tog med mig barnen till belllevue club, där vi hoppade på en stor uppblåsbar hinderbana i poolen. Jag planerade inte att göra dom sällskap, men det skulle visa sig att J-man behövde lite assistans så att han inte gjorde de andra barnen upprörda genom att plötsligt bestämma sig för att vända halvvägs. Så, där stod jag som ett fån och kunde inte ta mig över hindrena utan föll som en stor elefant rätt ner i plurret. Sen käka vi en god middag innan vi åkte hem. Jag slutade vid halv elva och då stack jag och hämtade upp petra innan vi begav oss till en fest i kirkland. Natten avslutades hemma hos pau lina med lite nattamat och ganska så omgående hoppade jag i säng.

Veckan som kommer ska jag träna, fira E som blir elva på torsdag, ringa ett x antal sverige samtal och njuta av sensommaren som råder för tillfället.


Hamnområdet i Seattle, med den berömda skylten i bakgrunden samt
en lycklig Amy som är glad för att vara här


Lisa, Nathlalie och Amanda. Skattjakt längs stadens gator






världens första starbucks, pretty coooool ei?


"ahh this is life" - martina





Bilder från i Lördes.

 


Kommentarer
Postat av: martina

ååh tack för bilden amy, den är verkligen supersnygg!!

2009-09-15 @ 06:20:31
URL: http://martinaahacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0