Creations a la Amy

Godmorgon sverigeland!

Första dagarna på veckan är med detta inlägg avklarade, kastade precis en blick på kalendern och insåg att vi princip är i Maj. Försommar och jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket jag älskar Sverige såhär års. Hur härliga är inte dom där första morgnarna när man kan stå och vänta på 551an i bara kofta? Eller om jag tänker på i fjol, när upploppet på Söderport verkligen hade tagit sin början vid den här tiden.
Kanske är därför som jag i Söndagskväll greps av en oväntad hemlängtan? Som en blixt från klar himmel slog den mig. Kom i alla fall senare fram till att min hjärna hamnat lite på efterkälke och det var först då som poletten föll ner och jag insåg hur länge till det dröjer tills jag är hemma på svensk mark igen...

Men så har ändå helgen varit bra även denna vecka, likaså så har de två första dagarna med barnen varit två höjdare. Bara en sån sak som att vi gjorde egna kritor idag?! Jag har nog inte nämnt det förut, men sedan jag kom hit har jag upptäckt en kreativ sida av mig själv som hållt sig gömd i 20 år. Jag kan nog börja sätta ihop våra artprojects till en bok snart. I alla fall, det var bara en liten instickare, tillbaks till kritorna. Jag städade ur barnens lekrum idag och hittade 3 miljoner avbrutna kritor, i vanliga fall skulle jag slängt ut dom. Men på vägen till soptunnan gick jag förbi ugnen och jag vet inte varför, men jag tänkte för mig själv "undra vad som skulle hända om...." och walla: egna regnbågskritor!

Nu ska jag plugga. En av de sämre sakerna, skulle jag vilja påstå, med att vara au pair är det faktum att plugg är inte frivilligt. Man måste sitta 76 h i skolbänken för att fullända programmet. Så nu ska jag vässa pennan och skriva en uppsats om fördelarna med att studera utomlands. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Denice

72...

2010-04-28 @ 08:03:57
URL: http://dsdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0