Snurra min värld

Att ha förväntningar är ofrånkomligt, det har mindre betydelse vad det gäller. Helgen som gått har fått mig att inse hur lite som krävs för att verkligheten kan styras långt bort ifrån de ursprungliga förväntningarna.
För 8 månader sedan förväntade jag mig att spendera ett jäkla kul år i Seattle, kanske till och med två. Jag var nöjd med tillvaron, hade kul och fann en bästa kompis. Men längs med vägen förändrades något och min verklghet rubbades och istället väcktes nya förväntningar. "Hmm, jag undrar hur San Francisco är?"

Nu vet jag att allting händer för en anledning och förr eller senare blir resultatet ändå positivt, men det man inte får glömma är att det fortsätter och fortsätter och fortsätter. En ständig förändring. Hade jag det bra i Seattle? Ja. Men efter ett par klockrena veckor här i San Francisco så vet jag att det inte var så bra som jag trodde för stunden.

Jag är helnöjd med helgen och vet att min vän, Linnea, också är det. Vilket glädjer mig för det var hennes helg och hennes tur att fylla 20. Hotellvistelse med surprisetårta och ballonger, shopping, förfest med utsikt över ett upplyst livfull San Francisco, utgång, dans som om morgondagen inte fanns, nattamat på en all american diner runt fyra snåret, sova några timmar, supermumsig bakis frukost och sen ... Teaterbesök med världens bästa Linnea som i sin ficka hade två biljetter till WICKED musikalen


Som sagt; man kan vara hur nöjd som helst med en sak, men riktigt nöjd kan man aldrig bli eftersom det alltid finns saker att jämföra med. Men en sak är säker förändringar kan vara bra.
Nu släcker jag lampan och tackar någon. Han, hon eller det någonstans där uppe som gett mig denna chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0