En sommarmånad i Kalifornien

På begäran, efter nu snart tre veckor sedan senaste inlägget, så säger jag hej igen. Och jag ska så smidigt som möjligt försöka få inn tre veckors händelser i ett inlägg. Åh gud vilka veckor det varit då! Jag har sedan senast hunnit ha tre omgångar besök, det började med Andrea och Betty uppefrån Seattle, för att sedan följas av lilla mamma som flög till andra sidan jorden för att träffa mig i tio dar och nu idag sa jag hejdå till Denice efter att ha tillbringat en helg med henne i san fran. Jag har kommit till insikt med lite saker under tiden som gått också, ett är att jag saknar sverige efter att mamma varit här och luktat hemmagott, två; jag har världens goaste värdfamilj och tre; jag har utöver detta världens finaste vänner som jag inte gör annat än att skrattar med!

Vad har jag hittat på då? Jo, för det första så har den efterlängtade sommaren kommit och bestämt sig för att faktiskt stanna. Vilket har gjort möjligheterna till att sticka ut och uppleva nya saker bättre. Jag har b la. turistat söderut med mamma, marin, 17 mile drive, monterey och carmel. Vi har sett värdlens största träd, de sk. redwood träden, vi har upplevt pridefestivalen i en vanligtvis gay stad (då kan ni tänka er!) vi har firat en hundra procent värdig svensk midsommar med familj och vänner på min bakgård, lärt värdpäronen vad snapps är och hur den ska sväljas, jag har hittat fler guldkorn i san fran, vi har varit på konsert och sett b la billionaire killen travie mccoy och kevin rudolf, vi har slått klackarna i taket och dansat loss inne i city, vi har firat 4th of July (som förövrigt kräver ett eget inlägg), jag har haft underbara sommardagar med barnen. Med tiden har jag med säkerhet glömt bort saker jag gjort också, vilket är ett ytterligare tecken på att blogga bör man göra med ganska god regelbundenhet. Men hyfsad update tkr jag det var! PUSS


för att göra inlägget något mer rättvisande så har ju faktiskt festligheterna kantats med en del jobb.
såklart, annars hade jag inte varit här!


trion busar på gilroy gardens

loosing it down by the wharf


17mile

det doftar midsommar


pridefestival


trollskogen


hej du stora träd

tack snälla till alla som gjorde juni månad till en succe!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0