Sjung om studenten

Tankeverksamheten är som bäst på nätterna och återigen har jag en uppesittarkväll med dator, bilder och minnen. Att bläddra igenom gamla bilder är en hobby som aldrig dör, det är fruktansvärt roligt.

Hur som helst - tidigare i veckan fick jag ett meddelande skickat av min kära syster som ville dela med sig av att det var dags för den årliga skattjakten för alla studenter hemme i Kristianstad. Jag stirrade på raderna hon hade sktivit, ja, jag stirrade så mycket att bokstäverna smetades ihop och det blev blurrigt.

Jag kan inte för mitt liv förstå att det var ett år sedan jag (vi) var där, att så lång tid kan passera så snabbt är för mig en ny uppenbarelse och jag suckar högt när jag tänker tanken; "student 2009" du finns inte längre!

Nu är jag inte där, som åskådare längs festens gator. Men jag vet att många av er är. Och jag hoppas du får världens bästa studentdagar kimbelina!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0