SF BAY

Visst är det kul när någonting är bättre än förväntat, för även om det inte är skitkul blir det kul då förväntningarna är låga eller inga alls. Ungefär så var det igår, då det var dags för det årliga au pair mötet ute på en discobåt i San Francisco bay. Då man är au pair är det obligatorsikt att en gång i månaden närvara vid ett au pair möte med alla andra au pairer i området. Den här gången var det dock alla grupper från och omkring SF. Kul :) I ligan stötte jag b la. på Malin hemifrån och detta var en av de bidragande orsakerna till att kvällen, ja faktiskt blev KUL!!

Dans dans dans i fyra timmar, solnedgång ute på vattnet, helium sång och fyrverkeri över Baybridge och San Francisco skyline på hemvägen. Jag la armen runt Sara och sa ; ge mig en minut att ta inn det!

Vad mer har jag sysslat med i helgen? Jo, i Fredags kryssade jag för en "All American thing" att göra då jag sara och linnea åkte ner till San Jose för drive in bio. Alla tre mysade i framsätet av min bil med filtar, kuddar och massa gottis. På bioduken visades Shrek 4

Har förövrigt precis bakat klart min första omgång Amerikanska kanelbullar. Resultat: Ätbart. Jag förstår mig inte riktigt på jästen i detta land och bullarna är i närmaste lag döbakta. Väldigt synd då jag skulle ta med dom till eftermiddagens bbq hemma hos Linnea med familj och skryta lite. Då jag vet att Linnea brände sina sist :D


[x] check










Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick det aldrig att funke riktigt bra förrän det började skickas torrjäst från Svereige! Finns kanske´på IKEA det också. Sedan är det viktigt att man använder plain white flour, d v s utan jäst i´.

Hade kunnat slå ihjäl folk med mina kanlebullar de gånger jag först försökte!! Puss // Mamma

2010-05-25 @ 10:09:04
Postat av: Mormor

Det tar sin tid ibland, att fixa mjuka/fluffiga bullar. Ett MÅSTE är ABSOLUT minst torrjäst, om ingen "vanlig" jäst finns tillgänglig. Utan jästmedel, kan man som sagt slå ihjäl folk med dem!

BRA FÖRSÖK! VÅGA igen, OK!

Kram fr Mormor

2010-06-03 @ 21:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0